Morel

4 generaties van Franse 'savoir-faire'

Vakmanschap & Verbeelding

Morel

Het verhaal van Morel komt uit een familie die al vier generaties lang brillen maakt. Elke generatie leerde van de vorige en voegde er een eigen ondernemersvisie aan toe. In 1880 werd het merk Morel opgericht door Jules Morel. Morel is gevestigd waar het allemaal begon: in het hart van de Haut-Jura, de bakermat van de Franse brillen. Zonder beperkingen of barrières ontwikkelt Morel haar eigen collecties. Dit is een vrijheid die Morel dierbaar is, die creativiteit en vindingrijkheid evenaart als het tijd is om nieuwe exclusieve ontwerpen te tekenen.

Het Morel Designcentrum: Waar Creativiteit Tot Leven Komt

Morel cultiveert haar creativiteit tot in detail. De artistiek directeur, (graphic) designers, coloristen en prototypisten werken in het hart van het designcentrum nauw samen. Dit team van experts gaat geen enkele uitdaging uit de weg.

Morel Monturen: Innovatie en Vakmanschap

Trouw aan zijn waarden, controleert Morel alle aspecten van zijn strategie zonder te buigen voor druk van de markt. Op deze manier weet Morel, altijd avant-garde, de brillenmarkt te verrassen. Hierbij wordt gewerkt met atypische en innovatieve materialen en knowhow: carbon, hout, en sinds kort ook leer en 3D-printing.

Nog meer merken ontdekken?

Bij Oogwereld hebben we al bekende mooie merken maar ook merken die je nergens anders ziet. Neem telefonisch contact op of maak een afspraak met een van de boutiques bij jou in de buurt.

Vind jouw opticien

Traditie en ambacht

Er zijn ook interessante samenwerkingen, zoals de collectie MOREL par Jean Nouvel, waarin architecturale, gedurfde vormen worden gecombineerd met subtiele kleuren en hoogwaardige afwerking.

Interessante collabs

Er zijn ook interessante samenwerkingen, zoals de collectie MOREL par Jean Nouvel, waarin architecturale, gedurfde vormen worden gecombineerd met subtiele kleuren en hoogwaardige afwerking.

Moderne twist

Recent heeft Morel haar aanbod vereenvoudigd in drie hoofdcategorieën: de MOREL-collectie (core premium), de “M” collectie (toegankelijke creatieve ontwerpen), en “M Classic”. Deze herstructurering helpt helderheid te scheppen in stijl, prijssegment en designfilosofie.